Pages

::-Klik Gambar Untuk Magnify-::

Saturday, December 31, 2011

Dunia Berakhir 2012?

Bismillah...

Dalam mengejar masa, semua orang memasang impian masing-masing. Ada yang besar, ada yang kecil, ada yang masih dengan impian yang sama. 

Dalam melangkah kehadapan mengejar impiam, ada bermacam halangan dirempuhi, pelbagai cabaran diatasi, dan pelbagai kenangan dicipta.

Ada yang berjaya mendapat apa yang diidamkan. Ada yang terduduk terkangkang apabila mereka tidak mendapat hasil setelah sedaya upaya melakukan apa yang mereka rasakan yang terbaik.

Adakah bila kita tidak mendapat sesuatu yang setimpal dengan usaha kita bermakna kita gagal? Mungkin itu ketentuan Ilahi supaya kita berhenti sejenak, melihat ke kiri dan kanan kita. Kadang-kala, bila kita terlalu memandang kehadapan, kita lupa tidak sedar apa yang ada di kanan, kiri dan belakang kita.

Kita tidak sedar siapa yang berada disisi kanan dan kiri kita, siapa yang menyokong kita dari belakang. Kita lupa untuk bersyukur dengan apa yang kita ada.

Tidak bermakna pabila kita tidak mendapat apa yang kita hajati kita telah gagal. Mungkin ia satu peluang untuk kita lebih menghargai siapa yang berada disisi kita dan siapa yang menyokong kita. Mungkin juga ia merupakan 1 peluang untuk kita memperbaiki diri kita untuk menjadi lebih baik.

Ujian hidup bukan satu masalah. Ujian hidup merupakan medan untuk kita menjadi lebih baik.

Never run away from your problems.. Fight it back with your will.!

Oh ya.. Ini entri terakhir..untuk tahun ni.
--------------------------------------------------------------------------------------
P/S:
-Aku dah tak tau apa yang aku merapu dalam entri ni
-Tajuk entri tak ada perhubungkaitan pun dengan entri

2 comments:

  1. selamat tahun baru ^__^
    moga tahun baru lebih diberkati dan lebih berjaya dari tahun sebelumnya =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...